مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-14سياسي

نقش ناامیدی روی دار قالی بافان خراسان شمالی/ گره مشکلات کورتر شد


خیلی وقت ها تصاویر می تواند بسیار گویاتر از کلمات باشد.

به خصوص وقتی با رنگ، نقش، نور، حرکت و طبیعت سر و کار داشته باشی و صحبت از هنری مثل فرش ایرانی باشد که یادآور حضور سرافرازانه هنرمندان ما بر پهنه گیتی است و در دل آرزویی نداری جز آن که ای کاش می توانستی .

- ایسنا/خراسان شمالی خیلی وقت ها تصاویر می تواند بسیار گویاتر از کلمات باشد.

به خصوص وقتی با رنگ، نقش، نور، حرکت و طبیعت سر و کار داشته باشی و صحبت از هنری مثل فرش ایرانی باشد که یادآور حضور سرافرازانه هنرمندان ما بر پهنه گیتی است و در دل آرزویی نداری جز آن که ای کاش می توانستی این جهان ظریف و سراسر تخیل را، این درخت ها، نهرها، شکوفه ها و جهانی آرمانی را که برگرفته از روح ایرانی است و بر فرش دست باف هنرمندان میهن مان نقش بسته است، به همگان نشان دهی.

کاش می توانستی آن نخ هایی را که به هزار رنگ از آب داغ بیرون کشیده و به دست باد سپرده می شود، آن دستانی که همین نخ ها را به سرعت از میان چله ها رد می کنند و گره می زنند و آن کلاف هایی که دم به دم،لاغرتر می شود و فرشی را که تا از دار قالی پایین بیاید، خون به دل بافنده اش می کند، به همه نشان دهی.

کاش می شد، بشنوند سمفونی دل انگیزی را که از برخورد شانه کوب با رج های قالی پدید می آید و کاش می شد بدانند که هر قالی، فرهنگ مصوری است که بخشی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ناامیدی روی دار قالی بافان خراسان شمالی/ گره مشکلات کورتر شد

نقش ناامیدی روی دار قالی بافان خراسان شمالی/ گره مشکلات کورتر شد