مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 14:452023-12-12بين الملل

اختلاف عشایر زوله کرمانشاه و بنت راشد خوزستان در دست رسیدگی است


اختلافات پیش آمده بین عشایر ایل زوله کرمانشاه با طایفه بنت راشد دشت آزادگان در استان خوزستان در دست رسیدگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران در پی اختلافات پیش آمده بین عشایر ایل زوله استان کرمانشاه با طایفه بنت راشد دشت آزادگان در استان خوزستان، توضیحاتی ارائه داد.

از حدود 40 سال پیش، بیش از 60خانوار از عشایر ایل زوله استان کرمانشاه در فصل پاییز به استان خوزستان کوچ کرده و با کسب نظر اهالی بومی منطقه، در مراتع قشلاقی شهرستان دشت آزادگان مستقر می شده اند.

این عشایر که فاقد پروانه چرا دام بوده اند، تا سال گذشته در کنار دامداران بومی منطقه حضور پیدا می کردند اما از سال گذشته به دلیل برخی از اختلافات اجتماعی بین آنها، اهالی بومی به عشایر میهمان اجازه ورود به مراتع قشلاقی دشت آزادگان را ندادند که موجب ایجاد تنش و درگیرهای جزیی بین آنها شد.

متعاقب ادامه این اختلافات و درگیری ها در سال جاری، جلسات شورای تامین شهرستان های شوش و دشت آزادگان در محل فرمانداری شوش برگزار شد که جمع بندی این جلسه، عدم حضور عشایر ایل زوله در مراتع قشلاقی دشت آزادگان بوده است و  برای حل اختلاف و برطرف شدن مشکل عشایر میهمان، موضوع توسط مراجع بالاتر استانی و ملی در دست پیگیری و رسیدگی می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف عشایر زوله کرمانشاه و بنت راشد خوزستان در دست رسیدگی است

اختلاف عشایر زوله کرمانشاه و بنت راشد خوزستان در دست رسیدگی است