مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 11:162023-12-08سياسي

قرقیزها بدنبال رونق ترانزیت از مسیر بندرعباس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، ایبرایف رییس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان و عضو هیات رییسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز در نشست با معاون اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به تعاملات فرهنگی و تجاری دو کشور در طول تاریخ، گفت: کشورهای حوزه اورآسیا علاقه مند هستند که از ظرفیت های جذاب بندری استان هرمزگان استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا انتظار داریم نهایت همکاری ها با این هیات انجام شود ضمن اینکه در هفته های آتی هیات دیگری نیز از قرقیزستان به هرمزگان سفر خواهد کرد.

ایبرایف تاکید کرد: 5 کشور از اعضای اتحادیه اقتصادی کشورهای اورآسیا علاقه مند به استفاده از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه هرمزگان هستند و توافق شده است که پروتکل هایی برای افزایش سرعت خط ریلی بندرعباس تا جنوب قزاقستان در نظر گرفته شود تا ترانزیت از این مسیر رونق گیرد.

عضو هیات رییسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عنوان کرد: در 25 دسامبر سال جاری قرار است در چهارچوب نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافق نامه تجاری با ایران امضا شود و این امر شرایط را برای اجرای طرح های ما در بندرعباس بیش از پیش مهیا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرقیزها بدنبال رونق ترانزیت از مسیر بندرعباس

قرقیزها بدنبال رونق ترانزیت از مسیر بندرعباس