مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 00:002023-11-28پزشكي

وقتی گوشی همراه کودکان را نوازش می کند


ابزارهای دیجیتال آنچنان در تاروپود زندگی ما رسوخ کرده اند که گریزی از آنها نیست.

اما چطور فرزندان مان را از آسیب های این ابزارها در امان نگه داریم؟ اساساً این آسیب ها کدامند؟ راهکار اصلی محافظت از فرزندان در این فضا چیست؟ - گروه زندگی - مینا فرقانی: کودکان و نوجوانان چقدر در روز می توانند تلویزیون ببینند یا از گوشی و تبلت استفاده کنند؟ این سؤال بسیاری از مادران است که همیشه نگران عوارض مصرف بیش از حد رسانه در فرزندشان هستند.

اما این عوارض چیست؟ چطور این مصرف بی رویه را کاهش دهیم؟ بدون تلویزیون، گوشی، تبلت و به طور کلی ابزارهای دیجیتال، چطور بچه ها را سرگرم کنیم؟ دکتر نیره علایی مشاور و روان درمان گر کودک و نوجوان قرار است به این سؤالات پاسخ دهد.

دکتر نیره علایی مشاور و روان درمان گر کودک و نوجوان مصرف رسانه برای بچه ها چند دقیقه در روز؟ بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی مصرف رسانه برای کودکان زیر 2 سال کلاً ممنوع، برای 2 تا 7 سال 30 دقیقه در روز، برای 7 تا 14 سال 90 دقیقه در روز، و برای بالای 14 سال 180 دقیقه در روز است.

مصرف بیش از حد رسانه آسیب هایی را به فرزندان وارد می کند؛ از جمله مشکل خواب، رفتارهای مشکل ساز، علائم افسردگی، هوش هیجانی پایین، موفقیت تحصیلی کمتر به علت کاهش تمرکز، پیامدهای منفی در رشد و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی گوشی همراه کودکان را نوازش می کند

وقتی گوشی همراه کودکان را نوازش می کند