مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-09سياسي

ماجرای غم و شادی در قبرستان دهدشت!


با ورود به قبرستان دهدشت، متوجه می شوی این مکان به هر چیزی شباهت دارد الا قبرستان، بدعت های ناصوابی که کام خیلی افراد را تلخ کرده و کمر کسان دیگری را زیر بار فشار اقتصادی خم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، پنجشنبه که فرا می رسد دلتنگ کسانی می شویم که روزی بین ما بودند و الان مهمان حضرت حق تعالی شده اند و برای رفع این دلتنگی، هر کسی راهی قبرستان می شود تا با قرائت فاتحه و قرآن آرامشی برای خود و عزیز از دست رفته اش ایجاد کند.

به رسم معمول بعد از مدت ها گفتیم سری به قبرستان جدید دهدشت بزنیم، اما با ورود به این مکان، می شود گفت به هر چیزی شباهت داشت الا قبرستان.

یکی تشمال می زد، آن یکی اذان می گفت، دیگری اسلحه هوا می کرد، عده ای دست می زدند و سرود می خواند و فضا به گونه ای بود که احساس غم و شادی در هم آمیخته شده بودند.

با دیدن چنین صحنه هایی که علاوه بر آسیب های جبران ناپذیر و مسائل اقتصادی خانواده ها، چه بر سر فرهنگ مردم لرنشین و اصیل این منطقه آمده است که چنین بدعت های ناصواب بین آن ها دارند رواج پیدا می کنند.

مگر طی این سال ها شاهد این نبودیم چندین خانواده به واسطه تیراندازی در مراسمات کام آن ها تلخ شد و تلفات انسانی زیادی در این راستا داشتیم و بارها این مسئله از سوی ائمه جمعه و مسؤولان تذکر داده شد که این فرهنگ غلط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای غم و شادی در قبرستان دهدشت!

ماجرای غم و شادی در قبرستان دهدشت!