مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 19:002023-12-04اقتصادي

کلیات طرح ساماندهی رمز ارزش ها در کمیسیون اقتصادی تصویب شد


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت کره جنوبی و طرح ساماندهی رمز ارزش ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت کره جنوبی و طرح ساماندهی رمز ارزش ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت کره جنوبی در دستور کار قرار گرفت؛ طی سالهای اخیر حساب هایی در حوزه تجارت خارجی به عنوان منابع متعلق به جمهوری اسلامی ایران در بانکهای کره جنوبی نگهداری شده که اخیرا به دلیل تغییر ارزش پولی کشور کره در مقابل واحد پول دلار هزینه ای را به کشور ما تحمیل کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت کره جنوبی مقصر اصلی این موضوع است، گفت: دولت کره مکلف بوده در زمان هایی که جمهوری اسلامی ایران دستور امکان استفاده از منابع ارزی اش را می داد، این امکان را برای ما فراهم کند، اما به هر دلیلی رخ نداد و عملا تاخیر در پرداخت تعهدات دولت کره بابت منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران، باعث شد مشمول کاهش ارزش پول ملی در آنجا شود و حدود یک میلیارد دلار هزینه تحمیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات طرح ساماندهی رمز ارزش ها در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

کلیات طرح ساماندهی رمز ارزش ها در کمیسیون اقتصادی تصویب شد