مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 21:002023-12-09بين الملل

علی اف: مانعی در مسیر توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد


رییس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت و گو با یک شبکه خبری اروپایی اظهار داشت که اینک مانعی برای توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الهام علی اف ، رییس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری یورونیوز اظهار داشت که اینک مانعی در مسیر توافقنامه صلح با ارمنستان وجود ندارد.

ایروان و باکو پنج شنبه گذشته پس از چند دور مذاکره میان مقامات ارشد دفتر نخست وزیری ارمنستان و ریاست جمهوری جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه مشترک تاکید کردند که شاهد فرصت تاریخی برای دستیابی به صلح هستند.

باکو و ایروان در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که تا پایان سال 2023 یک معاهده صلح امضا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آذرتاج علی اف در این گفت وگو اظهار داشت: صادقانه بگویم، در حال حاضر هیچ مانع جدی برای امضای توافقنامه صلح با ارمنستان نمی بینم.

وی افزود: در طول سه سال مذاکرات، ارمنستان همیشه خواستار گنجاندن ماده ای در مورد اقلیت ارمنی در قره باغ در توافقنامه صلح بود.

رییس جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: اگر می خواهند موضوع اقلیت ارمنی در جمهوری آذربایجان را منعکس کنند، اجازه دهید موضوع اقلیت آذربایجانی در ارمنستان را که سی سال پیش اخراج کردند، منعکس کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اف: مانعی در مسیر توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد

علی اف: مانعی در مسیر توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد