مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-04بين الملل

زمان تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین فرا رسیده است


با توجه به سطوح بالای سرخوردگی و بی اعتمادی در میان فلسطینی ها نسبت به تشکیلات خودگردان، فلسطینی ها مدت هاست که منتظر تغییر یا تجدید رهبری هستند و زمان انجام این کار اکنون فرا رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از چتم هاوس، هنگامی که درگیری در غزه متوقف شود، ایالات متحده می خواهد مذاکرات میان همتایان اسراییلی و فلسطینی را میانجیگری کند که احتمالا افق سیاسی اسراییل و فلسطین را برای حداقل یک دهه آینده تعیین می کند.

برای ورود موفقیت آمیز به این مذاکرات، رهبران فلسطینی باید یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند و از همه مهم تر مسئله اتحاد میان آن ها است.

فلسطینی ها مدت هاست که منتظر تغییر یا تجدید رهبری هستند و زمان انجام این کار اکنون فرا رسیده است سکوت محمود عباس، پایه های مشروعیت وی را در میان فلسطینیان به تدریج زیر سوال برده و دقیقا زمانی که به نظر می رسد نتانیاهو نیز در حال خروج از ساختار حکومت است، حکومت اسراییل در پشت پرده تمام تلاش خود را برای در قدرت ماندن محمود عباس نموده اگرچه برای سال ها مدعی شده است که هیچ شریک فلسطینی برای صلح ندارد که بتواند با او مذاکره کند.

دولت های متوالی تحت رهبری بنیامین نتانیاهو با تضعیف حکومت میانه روتر فلسطین، عملا شرایط آغاز جنگ و درگیری با فلسطین را به صورت خوداگاه پایه ریزی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین فرا رسیده است

زمان تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین فرا رسیده است