مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-06اجتماعي

ظهور یک حفره غول پیکر روی خورشید


یک حفره تیره هیولایی معروف به «حفره تاجی» به تازگی در نزدیکی خط استوای خورشید ظاهر شده است که باعث شده بادهای خورشیدی با سرعتی خیره کننده به سمت زمین حرکت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک حفره غول پیکر در جو خورشید که بیش از پنج برابر قطر مشتری است، باد خورشیدی قدرتمندی را آزاد می کند که در منظومه شمسی روانه می شود.

این لکه، حفره تاجی نامیده می شود و در حال حاضر دور از زمین می چرخد، اما چند روز پیش در حالی که در موقعیت روی خط استوای خورشید قرار داشت، به سمت ما نشانه رفته بود و جریانی از ذرات را در جهت زمین راهی کرد.

البته نتیجه هیچ چیز نگران کننده ای نشد و تنها یک طوفان خفیف خورشیدی به وجود آورد، اما این حفره با ورود به دوره بیشینه فعالیت خورشید به الگوی گسترده تری از تابش های خورشیدی شایع کمک می کند.

گفتنی است که خورشید اخیراً کاملاً نامنظم و دور از انتظار رفتار کرده است.

ستاره ی منظومه ی ما چرخه های فعالیتی را پشت سر می گذارد که در آن لکه های خورشیدی، شراره های خورشیدی، پرتاب جرم تاجی و حفره های تاجی فعال تر می شوند.

این فعالیت قبل از کاهش مجدد به سمت کمینه فعالیت خورشیدی، یعنی دوره ای از آرامش نسبی و حداقل فعالیت، به اوج و بیشینه فعالیت خورشیدی افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهور یک حفره غول پیکر روی خورشید

ظهور یک حفره غول پیکر روی خورشید