مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-16حوادث

روایت قاتلی که پس از 13 سال رضایت گرفت


رییس کل دادگستری استان البرز گفت که یک محکوم به قصاص نفس که برای 13 سال در حبس بود با تلاش قضات شعبه اول کیفری یک و خیرین کرجی با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود آزاد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، با اشاره به اینکه در یک پرونده، محکوم به قصاص نفس برای 13 سال در زندان و در انتظار اجرای حکم بود، گفت: متهمی پس از ارتکاب قتل عمد همسر خود از سال 1389 در زندان مرکزی کرج در حال تحمل حبس برای اجرای حکم قصاص بود که با وجود قطعیت رای در سال 1392 در شعبه ششم دیوان عالی کشور همچنان بلاتکلیف مانده بود.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: با وجود اینکه حکم صادره قطعی و لازم الاجرا است ولی از تاریخ صدور رای قطعی، اولیای دم مقتول نسبت به پیگیری اجرای حکم و درخواست قصاص اقدام نکرده و محکوم را برای سال ها بلاتکلیف گذاشته بودند.

وی با بیان اینکه محکوم در سال 1401 در راستای اجرای ماده 429 قانون مجازات اسلامی تقاضای تعیین تکلیف می کند به نحوی که یا حکم قصاص اجرا شود یا گذشت و مصالحه کنند در غیر این صورت به قید وثیقه آزاد شود متذکر شد: لذا شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز در اجرای قانون مزبور وی را بابت جنبه عمومی جرم به 10 سال حبس تعزیری محکوم کرد و مقرر شد با اتمام حبس با تودیع وثیقه آزاد شود که محکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت قاتلی که پس از 13 سال رضایت گرفت

روایت قاتلی که پس از 13 سال رضایت گرفت