مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-18پزشكي

مصرف زنجبیل و فراورده های آن در کاهش تهوع دوران بارداری مؤثر است


فوق تخصص زنان و نازایی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تهوع و ویار در دوران حاملگی به علت افزایش ترشح هورمون بتا است که باعث حفظ دوره بارداری می شود، - ایسنا/خراسان رضوی فوق تخصص زنان و نازایی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تهوع و ویار در دوران حاملگی به علت افزایش ترشح هورمون بتا است که باعث حفظ دوره بارداری می شود، افزود: این علائم ناخوشایند را می توان با مصرف زنجبیل و خوراکی های حاوی زنجبیل کاهش داد.

مرضیه لطفعلی زاده اظهار کرد: دوران بارداری زمان بسیار با اهمیتی است و یک مرحله فیزیولوژیکی و کاملا عادی و طبیعی به شمار می رود که طیفی از سلامت کامل تا بیماری های سخت و شدید را می تواند شامل شود.

به همین دلیل مراقبت در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است و با رشد جنین حتما باید سلامت مادر و جنین را بررسی و پیگیری کنیم.

وی افزود: سلامت مادر از طریق وزن گیری مناسب خانم باردار که نشان دهنده وضعیت تغذیه مادر و سنجش فشارخون اوست و نیز سلامت جنین را از طریق اندازه ارتفاع رحم و صدای قلب جنین بررسی می کنیم، این کار در مراکز بهداشت توسط ماما و در مطب، توسط پزشک یا مامای آموزش دیده صورت می گیرد و تمام اطلاعات مرتبط با رشد و سلامت مادر و جنین در هر جلسه ثبت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زنجبیل و فراورده های آن در کاهش تهوع دوران بارداری مؤثر است

مصرف زنجبیل و فراورده های آن در کاهش تهوع دوران بارداری مؤثر است