مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 20:002023-11-29اقتصادي

صادرکنندگان باید در قاعده گذاری رفع تعهد ارزی مشارکت داده شوند


مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: صادرکنندگان باید در قاعده گذاری برای رفع تعهد ارزی مشارکت داده شوند و نباید هر روز شاهد قاعده جدید در اموری مثل کارت های بازرگانی، - شیوه های بازگشت ارز، شیوه تامین ارز واردات، سهمیه بندی های کالایی، ارزش گذاری گمرکی و موارد مشابه باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی گرجی - مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی - در نشست پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان؛ ضرورت و الزامات ، گفت: هر مصوبه ای با یک هدفی تصویب می شود.

هر چند ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات سابقه زیادی دارد ولی در سال 1397 مصوبه رفع تعهد ارزی توسط دولت قبل با هدف ایجاد ثبات در بازار ارز به تصویب رسید.

اما مشکل اصلی این بود که قاعده گذاری در این خصوص به بانک مرکزی سپرده شد؛ درحالی که باید تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این زمینه مشارکت داده می شدند و در دیگر کشورها نیز به همین شکل است.

وی افزود: در حال حاضر ایران در شرایط تحریمی قرار دارد و باید مزیت رقابتی کشور را در این وضعیت پیدا کنیم و راهبرد پیشرفت کشور را تبیین کنیم و همه سیاست ها و همه نهادها باید درخدمت این راهبرد پیشرفت باشد؛ ولی در حال حاضر به این شکل عمل نمی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرکنندگان باید در قاعده گذاری رفع تعهد ارزی مشارکت داده شوند

صادرکنندگان باید در قاعده گذاری رفع تعهد ارزی مشارکت داده شوند