مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-19اقتصادي

کاهش درآمد نفتی در جهان به علت استفاده از انرژی های پاک


رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به معضلات زیست محیطی استفاده از سوخت های فسیلی، گفت: حدود 500 میلیارد دلار در سال 2020 برای استفاده از انرژی بادی و خورشیدی در جهان سرمایه گذاری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود نجفی عرب امروز در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به بحث انرژی و معضلات زیست محیطی حاصل از آن گفت: با توجه به تحقیقات یک اندیشکده محیط زیستی، در جهان تلاش می شود تا تولید گازهای گلخانه ای کاهش یافته و از مصرف سوخت فسیلی کاهش یابد، لذا  همین موضوع درآمد 40 کشور نفت خیز را کاهش می دهد، بطوری که 28 کشور نفت خیز ممکن است تا سال 2040 بیش از نیمی از درآمد نفتی خود را دست بدهند.

  رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارشی اعلام کرده است که کشورهای نفتی تا سال 2040 پنجاه درصد از درآمد 175 هزار میلیارد دلاری خود را از دست می دهند.

وی افزود: بر اساس اعلام این آژانس کشورهایی مانند ونزوئلا، قطر و همچنین کشورهای نفت خیز آفریقا مانند نیجریه، آنگولا، چاد با بالاترین درجه خطر مواجهند و عربستان، امارات، الجزایر و جمهوری آذربایجان با دومین درجه خطر و کشورهای عراق، روسیه، لیبی در درجه سوم خطر، ایران، نروژ، مکزیک در درجه چهارم خطر و کشورهای ترکمنستان، اوکراین، کلمبیا در درجه پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش درآمد نفتی در جهان به علت استفاده از انرژی های پاک

کاهش درآمد نفتی در جهان به علت استفاده از انرژی های پاک