مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-06سياسي

آیا اتباع غیرمجاز به خانه هایشان بازخواهند گشت؟


هر زمانی که در ایران صحبت از اتباع می شود می توان یقین حاصل کرد که مراد، افغان های مقیم ایرانند چراکه دیگر شمارشان در برخی محلات از ایرانی ها هم بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، آرمان ملی نوشت: روز گذشته و در شرایطی که جامعه ایران بنا به دلایلی نسبت به حضور اتباع افغان در کشور حساسیت بیشتری پیدا کرده اند و البته دو فقره قتل توسط اتباع در روزهای اخیر بر آتش این حساسیت دمید، وزیر کشور که برای سخنرانی به دانشگاه شهید چمران اهواز رفته بود، در میان صحبت های حاشیه روز دانشجو و موارد دیگری نظیر مبارزه با جریان های فساد در کشور به بحث اتباع، این موضوع روز هم اشاره کرد و گفت که با حکومت طالبان صحبت کرده و گفته اتباع باید برگردند.

 احمد وحیدی ادامه داده که طالبان از ما برای این استرداد فرصت خواسته از طرفی راجع به ساماندهی اتباع با ایجاد سازمان ملی مهاجرین هم صحبت به میان آورده.

وزیر کشور در این صحبت ها از افغان ستیزی هم انتقاد کرده و گفته: درگیری بین ایرانی ها و افغانستانی هاست که این مورد پذیرش ما نیست و دشمن به دنبال افغان ستیزی و درگیری بین ایرانی ها و افغانستانی هاست.

صحبت در مورد اتباع افغان و آمار و ارقام ارائه شده در این زمینه و احساس خطر نسبت به وجود امنیت و نیز اشتغال اتباع و بیکاری ایرانی ها، از سوی مسئولان بالارتبه، نمایندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اتباع غیرمجاز به خانه هایشان بازخواهند گشت؟

آیا اتباع غیرمجاز به خانه هایشان بازخواهند گشت؟