مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-05بين الملل

یک خطر بزرگ برای خاورمیانه


گردشگران در حال ترک منطقه خاورمیانه به دلیل جنگ اخیر در غزه هستند، اتفاقی که خطر بزرگی برای اقتصاد کشورهایی است که به شدت به گردشگری بین المللی وابسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عامر نظامی که یک راهنمای تور در منطقه پترا در صحرای اردن است، می گوید: اکنون شمار اندکی گردشگر در این منطقه حضور دارند؛ جایی که سال گذشته 900 هزار گردشگر از آن بازدید کرده بودند.

این راهنمای تور به خبرگزاری فرانسه گفت: سفرهای تور ترکیبی شامل اردن، کرانه باختری و سرزمین اشغال شده فلسطین به طور کامل متوقف شد و ده ها سفر تور رزروشده به ویژه گروه هایی از ایالات متحده لغو شدند.

مسئول پذیرش هتل پترا پالاس نیز تایید کرد که هتل های بزرگ از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بین 25 تا 50 درصد کاهش رزرو داشته اند و حتی برخی از هتل های کوچک مهمان ندارند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، پیش از درگیری، خاورمیانه از رونق بازدیدکنندگان برخوردار بود و بیشترین افزایش را در میان مناطق جهانی در دوره ژانویه تا ژوییه به ثبت رساند و تعداد ورودی ها به میزان 20 درصد از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت.

اولیویه پونتی از کمپانی فورواردکیز ( ForwardKeys) که در زمینه تجزیه و تحلیل آمارهای سفر و گردشگری فعالیت می کند، در این باره اظهار کرد: جنگ تقاضای سفر به تل آویو را خشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک خطر بزرگ برای خاورمیانه

یک خطر بزرگ برای خاورمیانه