مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 18:202023-12-11سياسي

تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان کشور مربوط به استان کرمان است


رییس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان را داریم.

- ایسنا/کرمان رییس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان را داریم.

حسین کاظمی امروز، 20 آذرماه در مراسم هفته پژوهش در رفسنجان اظهار کرد: 442 واحد فناور در استان کرمان داریم که 165 واحد آن در رفسنجان است و می توان گفت رفسنجان تعهد و مسئولیت خود را نسبت به شرکت های فناور ایفا کرده و در جایگاه بسیار خوبی است.

وی افزود: استان کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان را داریم، یعنی چهار برابر در استان باید رشد کنیم تا به متوسط کشوری برسیم و رتبه استان از 26 به اوسط جدول شاخص های فناوری برسد.

کاظمی ادامه داد: اگر بخواهیم تا آخر سال های برنامه هفتم به متوسط کشوری دست پیدا کنیم، باید 16 برابر رشد و فعالیت در زمینه فناوری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد اقتصاد رفسنجان وابسته به پسته و مس است، گفت: در حوزه کشاورزی بحران های زیادی وجود دارد که نشان می دهد اقتصاد شهرستان آسیب پذیر است و باید مسئولان شهرستان برای پایداری اقتصاد راه حلی پیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان کشور مربوط به استان کرمان است

تنها یک درصد شرکت های دانش بنیان کشور مربوط به استان کرمان است