مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-18پزشكي

چند توصیه برای کاهش خطرات ناشی از آلودگی هوا


کارشناس بهداشت هوای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان توصیه هایی برای حفظ سلامت افراد در هنگام آلودگی هوا، گفت: آلودگی هوا نه تنها یک موضوع زیست محیطی بلکه یک مسئله جدی بهداشتی در جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی کمری مواجهه با هوای آلوده را باعث افزایش اختلالات تنفسی مانند آسم و برونشیت برشمرد و خاطرنشان کرد: هوای آلوده بر افراد آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان و زنان باردار تاثیرگذارتر است.

وی برای حفظ سلامت و کاهش خطرات ناشی از آلودگی هوا راهکارهایی را مطرح کرد که در پی می آید: آگاهی از وضعیت کیفیت هوا گزارش روزانه کیفیت هوا با شاخصی(AQI) اعلام می شود که با رنگ بندی های خاص نشان می دهد که هوای اطراف چقدر آلوده است و این میزان آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی شما داشته باشد.

برای دسترسی به اطلاعات شاخص کیفیت هوا در شهر تهران می توانید به سایت شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران یا سامانه پایش کیفی هوای کشور مراجعه کنید.

البته نرم افزارهای موبایلی نیز برای این منظور آماده شده است.

گروه های حساس در برابر آلودگی هوا کودکان، سالمندان و زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، قلبی و عروقی، تنفسی و آسم از گروه های حساس و مستعد ابتلا به بیماری های مرتبط با آلودگی هوا و بسیار آسیب پذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای کاهش خطرات ناشی از آلودگی هوا

چند توصیه برای کاهش خطرات ناشی از آلودگی هوا