مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 22:512023-12-05سياسي

ریشه حرام خواری تاریخی در پرونده واردات چای نتیجه ی «حرام خواری سیاسی» است


تا در معرض «آپارتاید سیاسی» و نظام «تبعیض صنفی وسیاسی» هستیم و تا عمده ی نگاه های نظارتی، متوجه کنترل مردم و انتخابات و سوء استفاده از قانون و منکوب کردن مخالف و محدودسازی رسانه باشد، - خبر تخلفات سه میلیارد دلاری، همچون زلزله ای پیکره جامعه ایران را متاثر ساخته و تا مغز استخوان را سوزانده است، و خدا می داند این گونه کژروی ها، چه بر سر اعتماد عمومی و دین و ایمان مردم خواهد آورد.

این فساد، معادل یک دهم درآمد نفتی حال حاضر ایران، و نصف مبلغ مذاکرات اخیر با آمریکا، و دو برابر کل بودجه آموزش عالی و دانشگاه ها، در کشوری است که میلیونها نفر از درآمد روزانه ی یک دلار هم محروم هستند.

ابعاد این فساد و بازی با سلامت و امنیت غذایی و امانت مردم، شوک آور است.

چای فاسد را توزیع کرده، یا چای داخلی را به خارج برده و با بسته بندی خارجی به عنوان واردات و چندین برابر قیمت به مردم فروخته و انبوهی از دلارهای بیت المال را در بازار آزاد به نرخ بالاتر عرضه کرده اند و این همه در زیر چشم نهادهای نظارتی عریض و طویل صورت گرفته یا بر آن مهر تایید زده اند! اصل اعلام رسیدگی به این تخلف، ارزشمند و شایسته ی تقدیر است، اما، مهم به نتیجه رساندن و عبرت گرفتن است و الا، فساد های کلان دیگری هم بوده، که با سرو صدا و بگیر و ببند همراه شده و هنوز اندر خم یک کوچه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه حرام خواری تاریخی در پرونده واردات چای نتیجه ی «حرام خواری سیاسی» است

ریشه حرام خواری تاریخی در پرونده واردات چای نتیجه ی «حرام خواری سیاسی» است