مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-21اقتصادي

«خنچه های یلدایی» رسم دیرینه برای نوعروسان از گذشته تا امروز


یکی از رسم های دلنشین شب یلدا اهدای هدایای خانواده داماد به نوعروسان در شب چله است اما آنچه مشاهدات میدانی نشان می دهد این رسم از دیرباز تا امروز چهره عوض کرده و گرفتار تجملات شده است.

- خنچه های یلدایی رسم دیرینه برای نوعروسان از گذشته تا امروز ایسنا/قزوین یکی از رسم های دلنشین شب یلدا اهدای هدایای خانواده داماد به نوعروسان در شب چله است اما آنچه مشاهدات میدانی نشان می دهد این رسم از دیرباز تا امروز چهره عوض کرده و گرفتار تجملات شده است.

بازار سنتی پر جنب وجوش تر از روزهای عادی است و این جنب و جوش محدود به الاف راستا (محل خرید مایحتاج و کالاهای اساسی مردم) نیست، حضور خانواده ها و زوج های جوان کاملاً مشهود است و می توانند در نزدیکی شب ولادت زمستان علت این جنب وجوش را توضیح بدهند.

حافظه تاریخی مان می گوید در گذشته خانواده ها به بهانه های مختلف دور هم جمع می شدند و گاهی خانواده هایی که نوعروسی داشتند برای تعامل بیشتر با خانواده ای که با آن ها وصلت کرده بودند به رسم ادب هدایایی می دادند و با این رویه باب رفت و آمد بیشتر را هم باز می کردند.

هدیه یلدایی خوب است، به شرطی که خودم انتخاب کنم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه کریمی، نوعروس قزوینی به ایسنا می گوید: سه ماه است که در دوران عقد به سر می برم و خانواده های سنتی داریم که مایلند همه رسوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خنچه های یلدایی» رسم دیرینه برای نوعروسان از گذشته تا امروز

«خنچه های یلدایی» رسم دیرینه برای نوعروسان از گذشته تا امروز