مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-11اجتماعي

100 روز آلودگی سوغات ناخوشایند پتروشیمی ها برای لامرد


شهرستان لامرد از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 روز ناسالم را در کارنامه خود ثبت کرده که ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون به عنوان آلاینده اصلی معرفی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد، سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفی هوای شهرستان لامرد از توابع استان فارس را در چند روز گذشته در وضعیت ناسالم نشان می دهد، شاخصی که بر اساس این سامانه گویای آلودگی و ناسالم بودن هوا برای همه گروه ها است و نیاز به تعطیلی مراکزی همچون مدارس جهت پیشگیری از آسیب به مردم دارد.

فرماندار شهرستان لامرد در گفتگو با خبرنگار فارس از بی مهری ها به این شهرستان گفت و اظهار داشت: با توجه به همجواری شهرستان لامرد با منطقه ویژه پارس جنوبی و شهرستان عسلویه و وجود پتروشیمی ها و پالایشگاه ها اثرپذیری ناشی از این صنایع، شهرستان لامرد را با مشکل آلایندگی مواجه کرده است.

احمد خضری افزود: بر اساس دستگاه آلایندگی سنجی مستقر در اداره محیط زیست شهرستان، از 270 روز گذشته، بیش از 100 روز شهرستان حد نصاب متوسط به بالای آلایندگی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه تقسیمات جغرافیایی و سیاسی حاکم بر منطقه، هیچ گونه اعتباری مبنی بر حق آلایندگی از سوی این شرکت ها به شهرستان های تاثیرپذیر که امکان مقابله با این آلایندگی را ایجاد می کند تعلق نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 روز آلودگی سوغات ناخوشایند پتروشیمی ها برای لامرد

100 روز آلودگی سوغات ناخوشایند پتروشیمی ها برای لامرد