مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-11فرهنگي

دادگستری پای کار حفاظت از آثار تاریخی دامغان


رییس دادگستری شهرستان دامغان گفت: دامغان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و با ارزشی است و حفاظت از آنها برعهده همه ما قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، حمید محمدیان، رییس دادگستری شهرستان دامغان ظهر امروز در دیدار با مجتبی اکبرپور، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: حفاظت از میراث فرهنگی یک وظیفه عمومی است.

وی گفت: دادگستری شهرستان دامغان با تمام داشته های قانونی خود از اهداف و برنامه های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت می کند؛ زیرا قانونی حامی مردم است و ذینفعان این اداره هم مردم هستند.

رییس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به داشته های تاریخی دامغان ادامه داد: دامغان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و با ارزشی همچون تپه حصار، مسجد تاریخانه و چشمه علی است که حفاظت از آن ها برعهده همه ما قرار دارد.

محمدیان ساخت وسازهای غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی و ضوابط شورای عالی معماری را یکی از چالش های اصلی در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: نگاه ویژه دستگاه قضایی و همکاری ها و تعاملات موجود، به لحاظ قانونی پشتوانه خوبی برای رفع این چالش ها در شهرستان دامغان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگستری پای کار حفاظت از آثار تاریخی دامغان

دادگستری پای کار حفاظت از آثار تاریخی دامغان