مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-21اجتماعي

تاریخچه کهن محمودآباد، بانی ثبت ملی 9 اثر تاریخی است


شهرستان محمودآباد با سابقه کهن بندری، جانشین تمدن منطقه ای به نام اهلم در تاریخ است و 9 اثر تاریخی دارد که به ثبت ملی رسیده است.

- گردشگری تاریخی یا گردشگری میراث به معنای سفر با هدف کاوش در تاریخ و میراث یک مکان یا مقصد است و مقاصدی که در خود آثار تاریخی و باستانی دارند و در عین حال زیرساخت های گردشگری مناسبی را طراحی کرده اند تا بتوانند به نیازهای تمام گردشگران پاسخ دهند، در دسته ی محبوب ترین مقاصد گردشگری قرار می گیرند.

تاریخچه محمودآباد شهرستان محمودآباد از استان مازندران علاوه بر اینکه در مجاورت دریای کاسپین قرار گرفته و با سابقه کهن بندری، جانشین تمدن منطقه ای به نام اهلم در تاریخ است و بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازمحققین، تا قبل از سلطنت ناصر الدین شاه قاجار؛ محمودآباد قصبه ای از مالکان تلیکسری بود و تا به امروز هیچ نوع شاهد تاریخی در رابطه با زمان نام گذاری این منطقه وجود ندارد.

وجه تسمیه محمودآباد محمد حسن خان امین الضرب اصفهانی، با هدف ایجاد یک راه آهن و بندرگاه این منطقه را از مالکین تلیکسری خریداری کرده و به نام فرزند خود ( محمود) محمودآباد نام گذاری کرده است که این رویداد به سال 1247 هجری قمری، یعنی 170 سال پیش بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه کهن محمودآباد، بانی ثبت ملی 9 اثر تاریخی است

تاریخچه کهن محمودآباد، بانی ثبت ملی 9 اثر تاریخی است