مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 01:052023-11-29پزشكي

دوباره باید ماسک بزنیم؟ شیوع بیماری های تنفسی با سردتر شدن هوا بیشتر شد!


معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نیز با توجه به آزمایشات و نظام دیده وری که وجود دارد حدود 28 درصد نمونه هایی که آزمایش می شوند آنفلوآنزا، - جی پلاس ؛ ایسنا نوشت: معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع بیماری های ویروسی فصلی را تشریح و تاکید کرد: حتی کسانی که بیمار نیستند، در صورت حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام لازم است ماسک بزنند.

دکتر بابک عشرتی گفت: امسال هم مانند همه سال های پیش از بروز کرونا، از مهرماه شاهد افزایش موارد بیماری های تنفسی که بیشتر هم با تشخیص آنفلوآنزا است، بودیم.

این روند ادامه دارد و انتظار داریم که تا بهمن ماه یا اسفند ماه ادامه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به آزمایشات و نظام دیده وری که وجود دارد حدود 28 درصد نمونه هایی که آزمایش می شوند آنفلوآنزا، 12 درصد کرونا و مابقی موارد هم سایر ویروس ها هستند.

او با تاکید بر اینکه این روند کاملا قابل انتظار بوده است، بیان کرد: اتفاق عجیبی رخ نداده است ولی با سردتر شدن هوا امکان دارد که بیماری های تنفسی هم افزایش پیدا کند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: مانند هر ساله رعایت بهداشت فردی، عدم حضور مبتلایان به بیماری در جوامع، استفاده از ماسک در اماکن پرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوباره باید ماسک بزنیم؟ شیوع بیماری های تنفسی با سردتر شدن هوا بیشتر شد!

دوباره باید ماسک بزنیم؟ شیوع بیماری های تنفسی با سردتر شدن هوا بیشتر شد!