مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 01:302023-12-20بين الملل

رونمایی چین از کشتی برداشت «یخ قابل اشتعال» از اعماق اقیانوس ها (+عکس)


کشتی چینی حفاری «منگشیانگ»(Mengxiang) اکنون می تواند به عمق 11 کیلومتری دسترسی پیدا کند تا آذر یخ(یخ قابل اشتعال) را از کف اقیانوس ها استخراج کند.

- رونمایی چین از کشتی برداشت یخ قابل اشتعال از اعماق اقیانوس ها (+عکس) کشتی چینی حفاری منگشیانگ (Mengxiang) اکنون می تواند به عمق 11 کیلومتری دسترسی پیدا کند تا آذر یخ(یخ قابل اشتعال) را از کف اقیانوس ها استخراج کند.

چین از اولین کشتی حفاری توسعه یافته مستقل خود به نام منگشیانگ (Mengxiang) به معنی رویا رونمایی کرد که می تواند عمیق ترین اقیانوس های جهان را حفاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ظاهراً این کشتی قادر به دستیابی به عمق 36 هزار فوتی(معادل 11 کیلومتر) است.

دستیابی به این عمق یعنی قابلیت دسترسی به درازگودال ماریانا که عمیق ترین نقطه در اقیانوس های جهان در عمق 11 کیلومتری است.

این کشتی حفاری که به عنوان پیچیده ترین کشتی برای برداشت و استخراج از زیر بستر دریا شناخته می شود، قرار است بر استخراج یک منبع متمایز به نام یخ قابل اشتعال تمرکز کند که گاز متان به وفور در آن وجود دارد.

80 میلیارد تن یخ قابل اشتعال آذر یخ، یخ آتشین یا هیدرات متان(Methane Clathrate) یک ترکیب کلاترات یا به عبارت بهتر، یک هیدرات گازی است که در آن، مولکول های متان در شبکه بلوری آب گیر افتاده اند که حالت جامدی شبیه به یخ دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی چین از کشتی برداشت «یخ قابل اشتعال» از اعماق اقیانوس ها (+عکس)

رونمایی چین از کشتی برداشت «یخ قابل اشتعال» از اعماق اقیانوس ها (+عکس)