مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 09:502023-12-02اجتماعي

ساخت دوربین های فاصله یاب برای کاربردهای پایش محیط زیست و مرزبانی


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور دوربین های اجسام زنده را طراحی کردند که قادر به فاصله یابی از 3 تا 15 متر هستند که برای کاربردهای پایش محیط زیست و همچنین مرزبانی قابل استفاده است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور دوربین های اجسام زنده را طراحی کردند که قادر به فاصله یابی از 3 تا 15 متر هستند که برای کاربردهای پایش محیط زیست و همچنین مرزبانی قابل استفاده است.

محمدرضا سرداری نژاد از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه محصولات ما در دو دسته لیزر حالت جامد و لیزرهای فیبری است، گفت: لیزرهای فیبری برای برش های فلزی، فولادی و آهنی استفاده می شود و لیزرهای حالت جامد برای فاصله یابی کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: با استفاده از حالت جامد برای فاصله های از 3 تا 15 کیلومتری را می توانیم فاصله یابی کنیم.

سرداری نژاد با اشاره به طراحی و ساخت دوربین هایی بر پایه لیزر حالت جامد، توضیح داد: این دوربین یک ماژول فاصله یاب و حرارتی است و قادر است اجسام زنده را تا فاصله 3 کیلومتری بر حسب میدان دیدی که دارد، تشخیص دهد.

این محقق خاطر نشان کرد: اجسام زنده مانند انسان و حیوان از بدن خود امواج مادون قرمز حرارتی ساطع می کنند و این اجسام زنده بر حسب امواج مادون قرمز ساطع شده روی این دوربین نمایش داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دوربین های فاصله یاب برای کاربردهای پایش محیط زیست و مرزبانی

ساخت دوربین های فاصله یاب برای کاربردهای پایش محیط زیست و مرزبانی