مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-21سياسي

سایه تجمل گرایی بر سر بلندترین شب سال


این روزها برگزاری آیین سنتی شب یلدا با تجملاتی شدن، رنگ و لعاب دوستی ها را از بین برده و برخی از خانواده ها آنقدر به فکر تجملات هستند که از فلسفه اصلی این شب غافل می شوند.

- خبرگزاری فارس لرستان- علیرضا سلیمانی روزبهانی،  شب یلدا که آغاز زمستان و با یک دقیقه بیشتر طولانی ترین شب سال می باشد از قدیم الایام بهانه ای برای شب نشینی و دورهمی های دوستانه و فامیلی بوده است.

امروزه با سرعت گرفتن تکنولوژی مدرن و درگیر شدن مردم با زندگی های مدرن، دیگر کمتر خانواده ای از یک ماه زودتر به سراغ دوست و فامیل خود می رود، در شب های طولانی زمستان کنار دوستان و آشنایان بودن لذت فراوان دارد که کمتر کسی آن را نمی پسندد.

  این روزها برگزاری آیین سنتی شب چله با تجملاتی شدن، رنگ و لعاب دوستی ها را از بین برده است و البته در برخی از خانواده ها آنقدر به فکر تجملات هستند که از فلسفه اصلی شب یلدا غافل می شوند.

شب یلدا در برخی خانواده ها با خرید های آنچنانی لباس و تنقلات و گرفتن چند عکس و انتشار در فضای مجازی ختم می شود و دیگر خبری از دید و بازدید شبانه نیست.

  در سال های قدیم در شهرستان بروجرد یک هفته مانده به شب چله به بازار می رفتند و برای شب چله خرید می کردند، در یک باور کهن بروجردی ها معتقد هستند برای شب چله باید چهل آجیل و تنقلات را تهیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تجمل گرایی بر سر بلندترین شب سال

سایه تجمل گرایی بر سر بلندترین شب سال