مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-19سياسي

برگزاری 103 محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم


مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور استان قم گفت: در دهه آخر ماه صفر 87 جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز 103 جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم ، - علی حسنی پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توصیه اهلبیت(ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه در منازل افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) می فرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند چهره اش را بر آتش دوزخ حرام می کند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: گرفتن روضه خانگی در روایات مختلفی از اهلبیت(ع) سفارش شده است و بعد از شهادت امام حسین(ع) ائمه در ترویج این روضه ها تلاش نموده و در منازل خودشان نیز مجالس را برگزار و حتی شعرا را دعوت می کردند و صله می دادند.

  حسنی پور ادامه داد: مثلاً امام سجاد(ع) خرج چهل سال زندگی فرزدق شاعر معروف را یکجا به پاس یک شعر برای اهل بیت هدیه دادند.

  وی گفت: برپایی مجالس روضه خانگی علاوه بر اینکه حسنات زیادی دارد، بخاطر حضور خانواده و همسایه ها، باعث انجام صله رحم نیز می شود، علما هم روضه خانگی را توصیه می کردند، به گونه ای که آیت الله قاضی می گفت: روضه خانگی سبب گشایش امور می شود، یا آیت الله بهجت جلسات امام حسین(ع) را شعبه ای از کربلا توصیف می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 103 محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم

برگزاری 103 محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم