مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-20بين الملل

غزه، آزمایشگاهی برای کارآمدی حقوق بین الملل


امروز بیش از دو میلیون انسان زیر شدیدترین بمبارانها و تحریمها، نه تنها راه فراری به هیچ کجا ندارند بلکه امکان هیچ نوع کمک رسانی بشردوستانه هم به آنها وجود ندارد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: هاجر سیاه رستمی، با اشاره به گذشت 75 روز از یورش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین بخصوص زنان و کودکان ساکن این منطقه به تاریخچه شکل گیری این رژیم پرداخت و اظهار داشت: از نظر تاریخی، سرزمین فلسطین بخشی از امپراتوری عثمانی بود، دولت بریتانیا در سال 1917 میلادی و در جریان جنگ جهانی اول، با صدور اعلامیه بالفور مجوز ایجاد یک خانه ملّی برای مردم یهود در فلسطین را صادر کرد؛ پس از فروپاشی این امپراتوری، سرزمین فلسطین به موجب قراردادی که در سال 1923 به تایید جامعه ملل رسید، تحت قیمومت بریتانیا قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به تدریج با حمایت بریتانیا، یهودیان از سراسر جهان به سرزمین فلسطین کوچانده شدند و با افزایش شمار یهودیان ساکن فلسطین، سازمان ملل متحد در سال 1947 میلادی با صدور قعطنامه شماره 181 که به طرح تقسیم معروف است، مقرر کرد سرزمین فلسطین به دو کشور یهودی و فلسطینی تقسیم شود.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: طرح تقسیم 55 درصد اراضی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانست و مقرر کرد شهر بیت المقدس به صورت بین المللی ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غزه، آزمایشگاهی برای کارآمدی حقوق بین الملل

غزه، آزمایشگاهی برای کارآمدی حقوق بین الملل