مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 18:252023-12-08پزشكي

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با تغذیه مناسب


رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، گفت: یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در دنیا و همچنین کشور ما بیماری قلبی عروقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرشته فزونی نقش تغذیه را در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم عنوان کرد.

وی الگوی غذایی نامناسب از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی ها، مصرف کم میوه، سبزی، حبوبات و مصرف بی رویه فست فودها و تحرک بدنی کم را مهمترین علل ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی برشمرد.

رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت، افزود: توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای محصولات غذایی برای انتخاب محصولات مناسب تر کمک می کند.

بنابراین همه افراد هنگام خرید باید به برچسب محصولات غذایی که با سه رنگ سبز، نارنجی و یا قرمز مشخص شدند دقت کنند.

او با تاکید برانتخاب آگاهانه مواد غذایی، گفت: برچسب محصولات حاوی مقادیر زیاد قند، نمک، چربی، اسید چرب ترانس و انرژی با رنگ قرمز مشخص شدند که باید مصرف این مواد غذایی محدود شود.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به مصرف زیاد نمک در کشورو نقش آن به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در پرفشاری خون و عوارض قلبی عروقی، گفت: طبق توصیه سازمان بهداشت جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با تغذیه مناسب

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با تغذیه مناسب