مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-21اقتصادي

یک هزار و 100 تن عسل در نهاوند برداشت شد


کارشناس امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پاییز امسال یک هزار و 100 تن عسل مرغوب و از زنبورستان های شهرستان نهاوند برداشت شد.

- صادق ظفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند با توجه به کوهستانی بودن منطقه، مراتع مرغوب و رونق کشاورزی، قطب اصلی تولید انواع عسل های مرغوب است.

  وی افزود: وجود مزارع گشنیز و کلزا در شهرستان نیز به عسل تولیدی آن رنگ و بوی خاصی داده و این محصول از خواص دارویی برخوردار کرده که جاذبه آن را برای مصرف کنندگان بالا برده است.

  کارشناس امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر 85 هزار کلنی زنبور عسل با 350 بهره بردار در نهاوند وجود دارد که سالانه  اواخر شهریور و در برخی از زنبورستان ها دو بار در سال اقدام به برداشت عسل می کنند .

وی ادامه داد: زنبورداران و کشاورزان توانمند نهاوند با علاقه فراوان به پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند اشتغال دارند و محصولات مرغوب خود را به بازار مصرف در کشور عرضه می کنند.

ظفری با بیان اینکه نهاوند به لحاظ جایگاه تولید عسل در سطح استان رتبه اول را دارد گفت: این محصول سال های گذشته به لحاظ بازار مصرف از رونق خوبی برخوردار بود اما متاسفانه امسال به دلایل مختلف رونق گذشته را نداشته و فروش تولیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هزار و 100 تن عسل در نهاوند برداشت شد

یک هزار و 100 تن عسل در نهاوند برداشت شد