مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 08:452023-12-09اقتصادي

صادرات دانش بنیان ها از 1.3 میلیارد دلار گذشت


مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: آمار صادرات سال گذشته دانش بنیان ها رقمی معادل 868 میلیون دلار بود ولی در هفت ماهه امسال با یک جهش رو به رشد میزان صادرات به یک میلیارد و 330 میلیون دلار رسیده است.

- خانم کهنسال، مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان را آشنا نبودن با مسیر صادرات و ادبیات بین الملل ذکر کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات شرکت های دانش بنیان داخلی و بخشی خارجی است، ادامه داد: تولید و فروش محصولات دانش بنیان در داخل سخت و در حوزه صادرات سخت تر و زمان بر است و علت این موضوع به عدم آشنایی شرکت ها به قوانین و مقررات بر می گردد.

کهنسال  افزود: چون تعدادی از شرکت ها با این قوانین آشنا نیستند در بروکراسی اداری دچار چالش جدی می شوند و تعدادی از مشکلات نیز به بخش خارجی تبادلات و ارتباطات بستگی دارد از جمله اینکه قرارداد خوب نمی نویسند، تفاهم نامه درست منعقد و اجرا نمی کنند، گاهی اوقات شرکت ها به تعهدات خود عمل نمی کنند، اعتبارسنجی درستی صورت نگرفته و همچنین عدم دسترسی شرکت ها به بازارهای هدف نیز فعالیت این شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات دانش بنیان ها از 1.3 میلیارد دلار گذشت

صادرات دانش بنیان ها از 1.3 میلیارد دلار گذشت