مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 13:312023-12-03اقتصادي

تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مشکلات بزرگ کردستان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی خاک در تالار مولوی دانشگاه کردستان، با تاکید بر اهمیت منابع پایه ای و خاک در امنیت غذایی، اظهار کرد: هدف گذاری جمهوری اسلامی در 1430 برای 120 میلیون نفر، تولید 180 ملیون تن محصولات کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی 125 میلیون تن است افزود: باید تولیدات بر اساس این منابع محدود صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در افزایش تولید باید به محیط زیست و منابع طبیعی توجه ویژه شود و آسیبی به آن وارد نکنیم، گفت: یکی از مشکلات و چالش های استان تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و دستگاه های قضایی و جهاد کشاورزی به تنهایی نمی توانند آن را ساماندهی کنیم.

اسکندری با بیان اینکه زمین از کالای تولیدی خارج شده و به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده، گفت: ایجاد خانه باغ ها و افزایش، آفتی است که به جان کردستان افتاده و در این زمینه نسبت به سایر استان همجوار وضعیت بدتری داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه برای حفظ منابع آبی مطالبه گری شکل گرفت و عکس العمل خوبی به وجود آمد، گفت: حفاظت از خاک مظلوم تر واقع شده و حجم تغییر کاربری و سو استفاده از زمین ها، کشاورزی را به خطر انداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مشکلات بزرگ کردستان است

تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مشکلات بزرگ کردستان است