مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-03پزشكي

درمان رایگان و محرمانه HIV در کرمانشاه


دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام خدمات بهداشتی و درمانی بیماری ایدز در کشور و استان به صورت رایگان و محرمانه انجام می شود.

- هفته اطلاع رسانی ایدز از نهم تا پانزدهم آذر برای پرداخت به این امر مهم و جلب حمایت مسئولان و جامعه برای حرکتی تاثیرگذار برای کنترل ایدز حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیماری ایدز  توسط ویروس اچ آی وی منتقل می شود.

این ویروس سلول های ایمنی بدن را تضعیف می کند تا جایی که دیگر توانایی مبارزه با بیماری های جفتی را نخواهد داشت.

ویروس اچ آی وی با تاثیر بر روی سلول های گلبول های سفید بدن به خصوص لنفوسیت ها که نقش مهمی در مبارزه با انواع عفونت دارند مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری زا می گیرند؛ ایدز آخرین درج عفونت ویروس اچ آی وی است افراد مبتلا به این بیماری تعداد گلبول های سفید بدنشان کاهش یافته است که معمولا با بیماری های دیگری همراه خواهد بود.

ویروس اچ آی وی اگر مورد درمان قرار نگیرد در حدود 10 سال به بیماری ایدز تبدیل می شود بیماری ایدز مرحله ای از علائم و نشانه های بالینی است که به صورت مستقیم با اختلالات سیستم بدنی بدن ناشی از عفونت اچ آی وی مرتبط می شود حسین بیگلری، دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان رایگان و محرمانه HIV در کرمانشاه

درمان رایگان و محرمانه HIV در کرمانشاه