مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 17:152023-12-08فرهنگي

«متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا


فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در فهرست فیلم های برتر اکران شده در سینماهای بریتانیا بالاتر از فیلم هایی چون «اوپنهایمر» و «ناپلئون» در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

- فیلم سینمایی متری شیش و نیم در فهرست فیلم های برتر اکران شده در سینماهای بریتانیا بالاتر از فیلم هایی چون اوپنهایمر و ناپلئون در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه گاردین در آخرین ماه میلادی 2023، اقدام به معرفی برترین آثار سینمایی اکران شده در بریتانیا کرده است و فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی که امسال فرصت نمایش در سینماهای بریتانیا را یافت، در رتبه بیست و چهارم جای گرفته است.

فیلم ناپلئون ساخته ریدلی اسکات و اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان در این فهرست به ترتیب رتبه های 36 و 32 را به خود اختصاص داده اند.

متری شیش و نیم نخستین نمایش جهانی خود را در سال 2019 در بخش افق های جشنواره ونیز تجربه کرد و در ادامه جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (نوید محمدزاده) جشنواره فیلم توکیو را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم بین المللی جشنواره زوریخ سوییس را نیز دریافت کرد.

این فیلم در سینماهای فرانسه نیز مورد توجه مخاطبان و منتقدان فرانسوی قرار گرفت و جایزه بزرگ بهترین فیلم و همچنین بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم های پلیسی (ریم پول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا

«متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا