مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-06سياسي

ماجرای پزشک مانتوپوشی که کارت پایان خدمت داشت!


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: در دهه 80، کارت پایان خدمت یکی دیگر از دغدغه های ترنس ها بود، جلسه ای را با وظیفه عمومی داشتیم و در آن جلسه فردی حضور داشت که دارای مدرک پزشکی بود و عکس آن مدرک با مقنعه بود اما مشکل نظام وظیفه داشت.

- گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس_ مهدی امیری پور: ترنس ها در ایران جمعیت چشمگیری ندارند، آمارها در دسترس نیست اما آن طور که فعالان حوزه بهزیستی می گویند نشان می دهد که در دهه پیشین سالانه تنها 150 ترنس اقدام به عمل جراحی برای تغییر جنسیت می کردند.

مهمترین خواسته های این طیف از مسئولان، تصویب قانون حمایت از ترنس ها است، برخی از آن در کمپینی که در فارس من راه اندازی کرده اند خواستار تأسیس مرکز ارائه خدمات به افراد ترنس، ارائه خدمات پزشکی و درمانی مختص افراد ترنس، احداث خوابگاه برای اقامت افراد ترنس و رسیدگی به مشکلات معافیت سربازی افراد ترنس شده اند، در گفت وگویی با حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به برخی از اقدامات اجرا شده در کشور برای ترنس ها پرداخته ایم.

در این گفت وگو تلاش شده تا برخی چالش های پیش روی طیف ترنس ها در جامعه را تبیین و به آن ها پاسخ بگوییم، به همین ترتیب ما به سراغ یکی از مقامات اسبق در سازمان بهزیستی رفته ایم تا با او درباره حوزه وظایف این سازمان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای پزشک مانتوپوشی که کارت پایان خدمت داشت!

ماجرای پزشک مانتوپوشی که کارت پایان خدمت داشت!