مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 20:352023-12-21بين الملل

رویترز: عربستان برای حفظ رابطه با ایران در ائتلاف آمریکا شرکت نکرد


یک رسانه انگلیسی در تحلیلی دلیل عدم مشارکت عربستان سعودی در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا را عدم تمایل ریاض برای به هم زدن رابطه با ایران توصیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی در تحلیلی روز پنجشنبه نوشته عربستان سعودی تمایلی ندارد آشتی با ایران را با حضور در ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ به هم بزند.

خبرگزاری رویترز نوشته هنگامی که ایالات متحده آمریکا تشکیل ائتلاف دریایی تحت رهبری خود برای محافظت از کشتی ها در دریای سرخ را اعلام کرد نبود نام عربستان سعودی در میان کشورهای مشارکت کننده در این طرح خودنمایی می کرد و احتمالاً باعث حیرت در میان کارشناسان شد.

طبق این گزارش، با آنکه عربستان سعودی دارای ارتشی مجهز به تسلیحات آمریکایی است و از حدود 9 سال پیش جنگی را علیه حوثی های یمن (انصارالله) آغاز کرده و علاوه بر آن برای 36 درصد از وارداتش به بنادر دریای سرخ وابسته است اما ریاض و متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایلی برای مشارکت در این ائتلاف نشان ندادند.

این رسانه نوشته است: به نظر می رسد دلیل اصلی این عدم حضور، نگرانی (ریاض) از احتمال انحراف از هدف راهبردی طولانی مدتش مبنی بر خروج از جنگی پرآشوب در یمن و اجتناب از تنش مخرب با ایران بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: عربستان برای حفظ رابطه با ایران در ائتلاف آمریکا شرکت نکرد

رویترز: عربستان برای حفظ رابطه با ایران در ائتلاف آمریکا شرکت نکرد