مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 18:202023-12-01سياسي

10 نکته درباره یک اتفاق بزرگ فرهنگی و تمدنی


تمدن پژوهان می دانند و تاریخ نگاران تمدن به درستی نوشته اند که هر تمدنی که در زمانه خود سرآمد بوده، دستی در صنعت کاغذ و چاپ و نشر داشته است.

ما نیز که به تمدن نوین اسلامی می اندیشیم نمی توانیم از این حوزه مبنایی و زیرساختی غفلت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علیرضا معاف در یادداشتی نوشت: اول: در سالهایی که دغدغه مستمر رهبر انقلاب، مساله افزایش تولید است، تولید 16 برابری کاغذ و بی نیازی از واردات و آمادگی برای صادرات، لبیک عملی مدیریت فرهنگی دولت آیت الله رییسی به مطالبه راهبردی معظم له است.

دوم:   نهضت ملی شدن کاغذ بزرگترین مصداق خودکفایی در عرصه فرهنگ بعد از انقلاب اسلامی است و تعهد همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعار استقلال فرهنگی و قطع وابستگی به خارج را اثبات می کند.

سوم: اگر پیش از این به نهضت ملی شدن صنعت نفت و خودکفایی های دفاعی و نظامی و پهپادی و موشکی افتخار می کردیم، از امروز می توانیم به خودکفایی فرهنگی کشور نیز ببالیم و برای ملی شدن صنایع فرهنگی دیگر نظیر پارچه چادر و لباسهای عفیفانه، با اعتماد به نفس بیشتر برنامه ریزی کنیم.

چهارم: کتاب، ماناترین، زایاترین، پایاترین و پویاترین محصول فرهنگی است که زیرساخت بسیاری از عرصه ها و صنایع و ساحات فرهنگی است، و البته واضح است که رونق کتاب وابستگی مستقیم به خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 نکته درباره یک اتفاق بزرگ فرهنگی و تمدنی

10 نکته درباره یک اتفاق بزرگ فرهنگی و تمدنی