مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:562023-11-19اقتصادي

تمام معابر مرزی کولبری در کردستان بازگشایی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، علی نوری شنبه شب در دیدار با فعالان صنعت بیمه و تعدادی از مسوولان استان کردستان در سالن جلسات هتل شادی سنندج اظهار داشت: کردستان در چند سال گذشته علی رغم ظرفیت ها، توسعه یافتگی لازم را پیدا نکرده بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اضافه کرد: کردستان در حوزه تجارت خارجی از جمله استان هایی است که با قاطعیت می توان گفت این چنین ظرفیتی در هیچ استانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مرز باشماق مریوان کردستان که دومین مرز ترانزیتی کشور است، مقصد نهایی کریدور بین المللی شرق  به غرب کشور است و در هر صورت کالای صادراتی به هند و چین باید از این مرز عبور کنند.

نوری خاطرنشان کرد: مرز باشماق در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر دریایی از بندر امام تا بندر لاذقیه بیش از 22 روز طول می کشد در حالی که همین مسیر از  مرز باشماق کمتر است.

  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در ادامه گفت: امسال کردستان رتبه اول تولید گندم دیم را کسب کرد و حدود 18 هزار میلیارد تومان وجه خرید تضمینی گندم به کشاورزان کردستانی پرداخت شد.

وی همچنین گفت: بیش از نیمی از طلای کشور در کردستان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام معابر مرزی کولبری در کردستان بازگشایی می شود

تمام معابر مرزی کولبری در کردستان بازگشایی می شود