مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-16سياسي

تمدید فراخوان حمایت از طرح های نانوبایوحسگر و چاپ زیستی سه بعدی


مهلت ارسال طرح پژوهشی برای فراخوان حوزه های «نانوبایوحسگرها»، «چاپ زیستی سه بعدی» و «شخصی سازی درمان» تا 30 آبان ماه تمدید شد.

- مهلت ارسال طرح پژوهشی برای فراخوان حوزه های نانوبایوحسگرها ، چاپ زیستی سه بعدی و شخصی سازی درمان تا 30 آبان ماه تمدید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، با توجه به رصد و آینده نگاری انجام شده در ستادهای توسعه فناوری، حوزه های نانوبایوحسگرها ، چاپ زیستی سه بعدی و شخصی سازی درمان به عنوان حوزه های نوظهور و آینده ساز همگرا بین نانو و بایو شناسایی شده اند.

با توجه به اهمیت این موضوعات، بنیاد ملی علم ایران ، ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق به صورت مشترک در جهت شتاب دهی به رشد و توسعه این حوزه ها، از فعالیت های علمی، پژوهشی و توسعه ای ذیل این سه موضوع حمایت می کند.

حوزه های اولویت دار در این فراخوان شامل حسگرهای نوظهور (Emerging Sensors)، حسگرهای پوشیدنی با اولویت پارامترهای عملکردی بدن ، حسگرهای تنفسی با اولویت بیماری های گوارشی ، حسگرهای بلعیدنی با اولویت کپسول های آندوسکوپی ، نانوجوهرهای زیستی ، می شود.

در بخش شخصی سازی درمان محورهای دارای اولویت شامل درمان انواع سرطان با اولویت سرطان های سینه، معده، روده بزرگ، پروستات ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های مزمن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید فراخوان حمایت از طرح های نانوبایوحسگر و چاپ زیستی سه بعدی

تمدید فراخوان حمایت از طرح های نانوبایوحسگر و چاپ زیستی سه بعدی