مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:212023-11-01اقتصادي

روزشمار ضرب الاجل 15 روزه رییس جمهوری برای رفع ابرمعضل زباله در آمل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سال هاست در بحث زباله مازندران جلسات مهم و اضطراری، برنامه های متنوع اعم از ساماندهی زباله، ساخت کارخانه کمپوست، زباله سوز، کارگروه های متعدد پسماند و حتی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به مقصد از سوی مسؤولان استانی و شهرستانی به اجرا درآمد.

دو طرح مهم ساخت کارخانه زباله سوز در دو شهرستان ساری و نوشهر دستور قرار گرفت و با بودجه های کلان و هزینه های زیاد به وضعیت نامساعد به گونه های نیمه کاره و بلاتکلیف درآمد.

زباله این طلای کثیف که در کشورهای پیشرفته به عنوان یک فرصت ایجاد سرمایه گذاری و درآمدزایی توسعه اقتصادی نگاه می شود در استانی چون مازندران به عنوان بزرگترین چالش و معضل محیط زیستی شده و جای جای مناطق دیدنی و بکر آن یعنی کوه، دشت، جنگل، دریا و جاده های بین راهی محل دپوی آن شده است به طوری که این طلای کثیف بلای جان مازندرانی ها قرار گرفته و این استان را در جایگاه بالای بیماری سرطان قرار دهد.

اقدامات متعددی تاکنون صورت گرفته ظاهرا جوابگوی رفع این معضل نشده و پروژه های دستور کار به هر دلیلی مبنی بر عدم نظارت یا مدیریت ناکارآمد راکد بر زمین ماند و هر بار در همایش و برنامه ای مدیرکل و مسؤول استانی خطرناک ناشی از حجم بزرگ زباله در نقاط مختلف را گوشزد کرد در حالی که این نکات و گوشزدها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزشمار ضرب الاجل 15 روزه رییس جمهوری برای رفع ابرمعضل زباله در آمل

روزشمار ضرب الاجل 15 روزه رییس جمهوری برای رفع ابرمعضل زباله در آمل