مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-02پزشكي

افتتاح اولین بانک زیستی از نمونه های زنده مغز انسان در اسپانیا


دانشمندان اسپانیایی اولین بانک زیستی در جهان را برای نمونه های زنده مغز انسان افتتاح کردند که پتانسیل تغییر تحقیقات و درمان سرطان را دارد.

- دانشمندان اسپانیایی اولین بانک زیستی در جهان را برای نمونه های زنده مغز انسان افتتاح کردند که پتانسیل تغییر تحقیقات و درمان سرطان را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران اسپانیایی اولین بانک زیستی بافت مغز زنده را که از بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک مغز جمع آوری شده است، تاسیس کرده اند.

این بانک زیستی مجموعه ای از نمونه ها را فراهم می کند که می توان روی آن تحقیق و داروها را آزمایش کرد و داده های جمع آوری شده را در دسترس جامعه علمی بین المللی قرار داد.

تحقیق در مورد سرطان های مغز و آزمایش داروها برای درمان آنها معمولاً شامل استفاده از مدل های تجربی از جمله موش است.

تا زمانی که یک کشف بزرگ انجام نشده است، جستجو روی نمونه های بیماران انجام می شود و سپس فرآیند تایید این کشف در انسان آغاز می شود.

یافتن تعداد لازم از نمونه های انسانی می تواند زمان بر باشد و معمولاً پژوهشگران را ملزم به ارتباط با سایر مؤسسات و رعایت الزامات قانونی و اخلاقی می کند.

اما پژوهشگران مرکز ملی تحقیقات سرطان اسپانیا(CNIO) راه حلی ابداع کرده اند که شامل مخزنی از نمونه های زنده از بیماران مبتلا به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح اولین بانک زیستی از نمونه های زنده مغز انسان در اسپانیا

افتتاح اولین بانک زیستی از نمونه های زنده مغز انسان در اسپانیا