مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-05سياسي

کدام درست است: بیندیش یا بیاندیش؟


یکی از بزرگ ترین چالش های الفبا و خط فارسی گسست یا شکاف ارتوگرافی ( شکاف میان آن چه می گویی با آن چه می نویسی) است و محمدهادی محمدی در سلسله جستارهایی به این موضوع پرداخته است.

- یکی از بزرگ ترین چالش های الفبا و خط فارسی گسست یا شکاف ارتوگرافی ( شکاف میان آن چه می گویی با آن چه می نویسی) است و محمدهادی محمدی در سلسله جستارهایی به این موضوع پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدهادی محمدی در سلسله یادداشت هایی به املای درست بیفکند یا بیافکند ، بیندیش یا بیاندیش و بینداخت و بیانداخت پرداخته است.

یک مقاله او درباره بیندیش یا بیاندیش است که در سایت آموزک (وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان) منتشر شده است و در ادامه بازنشر می شود: رشته جستارهایی که درباره این دستور و املای تاریخی با این گزاره می آید: هرگاه بای زینت ، نون نفی و میم نهی بر سر افعالی که با الف مفتوح (مانند انداختن یا افکندن) یا الف مضموم (مانند افتادن) آغاز می شوند، بیاید، الف در نوشتن حذف و تبدیل به ی می شود.

و راهنمای بسیاری از ادیبان، آموزگاران، دبیران و استادان، ویراستاران، نویسندگان، روزنامه نگاران و بسیاری دیگر از مردم است و سبب چالش جدی برای کوشندگان حوزه سوادآموزی پایه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام درست است: بیندیش یا بیاندیش؟

کدام درست است: بیندیش یا بیاندیش؟