مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 05:252023-11-10پزشكي

افزایش مراجعات بیماری های تنفسی در کودکان/شرایط، خارج از روال عادی هر سال نیست


رییس مرکز طبی کودکان وضعیت بروز بیماری های فصلی در کودکان را تشریح کرد و با اشاره به افزایش بالای مراجعات، گفت: تنها علت شکل گیری این مراجعات، - سرد شدن هوا نیست زیرا معمولا با آغاز به کار مدارس شیوع بیماری های تنفسی اتفاق می افتد و در عین حال هم نمی توان گفت شرایط فعلی، خارج از روال عادی هر ساله است.

دکتر رضا شروین بدو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مرکز طبی کودکان به عنوان یک بیمارستان مرجع شناخته می شود، گفت: از این رو معمولا مراجعین متعددی داریم اما با تغییر فصل و سرد شدن هوا اکنون شاهد مراجعه بیمارانی هستیم که به بیماری های فصلی مبتلا می شوند.

وی افزود: بیماران با علائم ابتلا به بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی و اسهال و استفراغ های ویروسی به ما مراجعه می کنند اما از آنجایی که این بیماری ها با درمان های حمایتی رایج بهبود می یابند، الزاما نیازی به آزمایش های ویروس شناسی ندارند که بگوییم دقیقا با کدام ویروس به بیماری مبتلا شده اند.

او تاکید کرد: البته شاید تنها علت شکل گیری این مراجعات، سرد شدن هوا نباشد؛ چراکه معمولا با آغاز به کار مدارس شیوع بیماری های تنفسی را داریم اما نمی توان گفت شرایط فعلی خارج از روال عادی هر ساله است؛ اما تعداد مراجعین بالا است که فکر می کنم علت آنهم مرجع بودن بیمارستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مراجعات بیماری های تنفسی در کودکان/شرایط، خارج از روال عادی هر سال نیست

افزایش مراجعات بیماری های تنفسی در کودکان/شرایط، خارج از روال عادی هر سال نیست