مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-04اجتماعي

حذف نیزارهای تالاب زریوار مریوان خدمت نیست، جنایت است


معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه از این پس به زریوار ملی نگاه می شود، گفت: نیزارها بخشی از اکوسیستم تالاب هستند و حذف آن نه تنها خدمتی به آن نمی کند بلکه با توجه به اینکه پناهگاه جانوران زیادی از جمله پرندگان است، - جنایت به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی سلاجقه روز جمعه بعد از بازدید از تالاب بین المللی مریوان اظهار کرد: دریاچه زریبار به عنوان میراثی گرانبها شناخته شده است و در حال حاضر از لحاظ منابع آب، پوشش گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه مدیریت تالاب با سازمان محیط زیست است، اضافه کرد: اگر تاکنون به صورت استانی به این تالاب نگاه شده است، از این به بعد به طور ملی به آن نگاه می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طرح مدیریت جامع تالاب بین المللی زریبار تدوین شده است و توسط سازمان مصوب می شود بنابراین همه امور باید در قالب این طرح انجام شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه همه مسئولان استانی و شهرستانی مکلف هستند از این طرح و نظرات و منویات سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با تالاب زریبار تبعیت کنند، اضافه کرد: طرح های توسعه ای در تالاب هم توسط مردم بومی منطقه اجرا می شود.

این افراد خود مسائل زیست محیطی را رعایت می کنند و آسیبی به آن وارد نخواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف نیزارهای تالاب زریوار مریوان خدمت نیست، جنایت است

حذف نیزارهای تالاب زریوار مریوان خدمت نیست، جنایت است