مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-21اقتصادي

شهرسازی ما در تراز اسلام و فرهنگ ایران نیست


معماری و شهرسازی ما در تراز اسلام و تمدن عظیم فرهنگ ما نیست و نباید ادامه پیدا کند و معماری امروزی کشور ما علمی، - ایسنا/قم استاد معماری وشهرسازی اظهار کرد: معماری و شهرسازی ما در تراز اسلام و تمدن عظیم فرهنگ ما نیست و نباید ادامه پیدا کند و معماری امروزی کشور ما علمی، اسلامی و انسانی نیست و از منظر اقتصادی نیز با برنامه کلان ملی توجیه ندارد.

عبدالحمید نقره کار از پیشکسوتان و پژوهشگران معماری اسلامی و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در برنامه سالروز بزرگداشت فارابی و روز حکمت و فلسفه که امروز 30 آبان ماه در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ابونصر فارابی یکی از بنیان گذاران بزرگ فلسفه اسلامی است، اظهار کرد: طبق فرهنگ اسلامی، مکاتب بشری نمی توانند انسان جامعه و استعدادهای بالقوه و غایت خلقت انسان را تعریف کنند و خداوند پیامبران را ارسال می کند تا این عقل جزیی بشر را با عقل کلی جبران کند.

وی ادامه داد: مباحث نظری را باید از عالم بالا الهام گرفت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تحقق تمدن نوین اسلامی را با هویت اسلامی ایرانی مطرح کردند، را باید مورد توجه داشته باشیم.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: معماری و شهرسازی ما در تراز اسلام و تمدن عظیم فرهنگ ما نیست و نباید ادامه پیدا کند و معماری امروزی کشور ما علمی، اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرسازی ما در تراز اسلام و فرهنگ ایران نیست

شهرسازی ما در تراز اسلام و فرهنگ ایران نیست