مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-17پزشكي

مرگ ومیر مادران در رفسنجان در سومین سال متوالی صفر است


رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سومین سال است که در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به لطف خدا و تلاش کادر درمان مرگ ومیر مادران باردار صفر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، وحید محمدی شاهرخی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک روز پرستار و بهورز اظهار کرد: محور سلامت در دانشگاه و هرجامعه ای پرستاران و بهورزان هستند و همه طرح های علوم پزشکی مرهون تلاش پرستاران و بهورزان است.

وی بیان داشت: پرستاری صبر و شکیبایی و فداکاری لازم دارد و به همین دلیل روز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نام گذاشتند، حضرت زینب(س) به خاطر فداکاری های قبل و بعد از واقعه عاشورا لقب پرستار گرفتند و در دین و فرهنگ ما از پرستار به خوبی یاد شده  واحترام و منزلت پرستاران بالاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به طرح هفته ملی سلامت بانوان اشاره کرد و گفت: نقش بانوان در سلامت جامعه بسیار موثر است، خانه داری یک شغل بوده و به صورت مستقیم 75 درصد سلامت خانواده مرهون بانوان است و بانون محور سلامت خانواده هستند.

وی ادامه داد: با توجه به بیماری های مزمنی که در بین بانوان شایع است این قشر حساس تر بوده و وظیفه سیستم سلامت در خصوص سلامت زنان سنگین تر است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ومیر مادران در رفسنجان در سومین سال متوالی صفر است

مرگ ومیر مادران در رفسنجان در سومین سال متوالی صفر است