مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 19:102023-10-30اقتصادي

چرا بورس ریخت؟


حاجی غلام سریزدی با بیان اینکه ریسک های سیستماتیکی، چون مسائل سیاسی و جنگ های نظامی غیر قابل اجتناب است، گفت: انتظار می رود در چنین مواقعی نهاد های نظارتی و اجرایی به منظور کاهش ریسک و التهابات حضور فعال تری در بازار سرمایه داشته باشند.

- به نقل از نبض بورس، مهدی حاجی غلام سریزدی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل ریزش بازار سرمایه، اظهار کرد: شاخص کل بورس از آبان سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال رشدی 100 درصدی را تجربه کرد به نحوی که شاخص کل در محدوده دو میلیون و پانصد هزار واحدی قرار گرفت، اما پس از مدتی به سبب انتشار برخی اخبار (داخلی و بین المللی)، اظهار نظر های غیر کارشناسی برخی مسئولان، افزایش فشار عرضه ها، بالا بودن نرخ سود بانکی، قیمت گذاری دستوری و .

شاخص روند نزولی به خود گرفت و عموم سهم ها  30 تا 40 درصد اصلاح داشت.

او افزود: براساس اصول اقتصادی تمام بازار های مالی دنیا متاثر از ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک هستند از این رو، سرمایه گذاران با تنوع بخشی به پرتفو های خود، تحلیل های تکنیکال و بنیادی بخشی از این ریسک را پوشش می دهند.

مهمترین اقدامات در شرایطی که بازار با ریسک های سیستماتیک مواجه هست، چیست؟ رییس هیات مدیره کارگزاری ایساتیس پویا در مورد مهم ترین اقدامات در شرایطی که بازار های مالی با شرایط ریسک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بورس ریخت؟

چرا بورس ریخت؟