مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-12فرهنگي

توضیح درباره سطل زباله موزه رشت: خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: این خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست.

- توضیح درباره سطل زباله موزه رشت: خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: این خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست.

تصویر یک خمره نسبت داده شده به دوره ماد در موزه باستان شناسی رشت، درحالی منتشر شده که داخل این خمره کیسه پلاستیکی مشکی قرار گرفته و مقداری هم زباله در آن مشاهده می شود.

با این وجود مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: این خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از انتشار تصویر این خمره از سوی برخی رسانه ها، ولی جهانی _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان _ در توضیحاتی که از سوی روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتشر شده است، گفت: خمره موزه شهر رشت نه به دوره ماد تعلق دارد و نه به عنوان سطل زباله مورد استفاده قرار می گیرد.

او در ادامه این توضیح گفت: قدمت خمره موزه شهر رشت به دوران معاصر بازمی گردد، که محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده است و کیسه پلاستیکی روی آن، برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و ریزش خس و خاشاک با توجه به مرمت های در د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح درباره سطل زباله موزه رشت: خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست

توضیح درباره سطل زباله موزه رشت: خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست