مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-16اجتماعي

مشاهده یک گونه نایاب حشره خور در پراکنش حیات وحش لرستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به مشاهده یک گونه حشره خور نایاب در پراکنش حیات وحش در استان، گفت: روند شناسایی دقیق تر این گونه، توسط کارشناسان حوزه حیات وحش در حال بررسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، علی سالاروند امروز در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به اینکه یک گونه حشره خوار نایاب در لرستان برای نخستین بار مشاهده شده است، اظهار کرد: این حشره خوار جزو کوچک ترین پستانداران ایران شناخته می شود.

وی افزود: این گونه حشره خوار نایاب در لرستان توسط آقای وفاپور، دانش آموخته رشته بیوسیستماتیک جانوری، در منطقه بیران شهر مشاهده و رکورد شده و شناسایی دقیق این گونه توسط کارشناسان حیات وحش در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است، گفت: در ایران 11 گونه از دو خانواده شناسایی شده است حشره خوار آب زی مدیترانه ای، حشره خوار آب زی قفقازی، حشره خوار دورنگ، حشره خوار دندان سفید بزرگ، حشره خوار دندان سفید کوچک، حشره خوار بلوچی، حشره خوار شوشی، حشره خوار کوچک، حشره خوار خزری، حشره خوار بجنوردی و حشره خوار خانگی زندگی می کنند.

در میان تمام این گونه ها، حشره خوار کوچک، به دلیل کوچکی جثه، به راحتی قابل تشخیص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک گونه نایاب حشره خور در پراکنش حیات وحش لرستان

مشاهده یک گونه نایاب حشره خور در پراکنش حیات وحش لرستان