مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-18اقتصادي

کهگیلویه و بویراحمد نقطه قطع وابستگی کشور به تخم چشم زده ماهی است


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت تنها مرکز تولید تخم چشم زده ماهیان سردابی کشور در یاسوج، گفت: این مرکز با ظرفیت تولید 10 میلیون تخم چشم زده ماهی قزل آلا زمینه کاهش و قطع واردات این محصول مهم از خارج کشور را فراهم می کند.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت تنها مرکز تولید تخم چشم زده ماهیان سردابی کشور در یاسوج، گفت: این مرکز با ظرفیت تولید 10 میلیون تخم چشم زده ماهی قزل آلا زمینه کاهش و قطع واردات این محصول مهم از خارج کشور را فراهم می کند.

سید علی احمدزاده به دعوت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور نماینده ولی فقیه، معاون اقتصادی استاندار و مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد از مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردابی دشتروم بازدید کرد و فعالیت چنین واحدهای تولیدی و تحقیقاتی را نشانه ای از پویایی بخش کشاورزی در این استان دانست و گفت: در این مرکز بیش از چهار هزار ماهی مولد با تولید بیش از 10 میلیون تخم چشم زده ماهیان سردابی تولید می شود که سه تا پنج سال آینده این زحمات به بار می نشیند و زمینه قطع وابستگی کشور در این محصول مهم را فراهم می کند.

وی اظهارکرد: مرکز اصلاح ژنتیک شهید مطهری یاسوج، در فرایند تولید این تخم های چشم زده به ماهیان مولد و استمرار چرخه تولید و تکثیر بچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد نقطه قطع وابستگی کشور به تخم چشم زده ماهی است

کهگیلویه و بویراحمد نقطه قطع وابستگی کشور به تخم چشم زده ماهی است